fredag 15. mars 2013

Shanghai-fakta

Folkerepublikken Kina vart oppretta 1.oktober 1949, etter at kommunistane stort sett hadde gått sigrande ut av den kinesiske borgarkrigen. Det var først i 1971 at landet blei anerkjendt av FN. Landet har ei lang historie med Mao som herskande ledar fra 1935-1976, medan det i dag er prsident Xi Jinping som er styrer i landet.

                                                              Kinesiske flagget
       
Shanghai er den største byen i Folkerepublikken Kina og verdas største havneby. I fylgje wikipedia er innbyggjartalet per 2012 på 23 millionar. Byen har stor historisk betydning, men er i dag fyrst og fremst knytta til stor økonomisk vekst. Bydelen Pudong, har vakse fram som eit av verdas største økonomiske område.

Byen har fire årstider. Vinteren er kjølig, fuktig og kald, medan somrane er varme og fuktige. Ellers kan det variere veldig. I tida eg har vore her, har teperaturen og klima hatt store svingingar. Første veka eg var her, hadde vi temperatur opp mot 30 grader, medan det ein dag var nede i 7 grader. Eg foretrekk 30 grader og strålande sol :)

I dag har eg og Arna vore på "Shanghai Urban" museum. Her var det mykje historiske tilbakeblikk på korleis Shanghai såg ut før, korleis det er i dag og kjem til å bli. Det er fasinerande å sjå kor fort kineserane har klart å bygge opp byen. F.eks. starta kineserane å bygge skyskraperene på Pudong i 1992, til å bli dei enorme bygningane som står der i dag. Før dette bestod Pudong av jordbruksområde.



                                                                   Pudong av gull

                                         Miniatyr-modell av Shanghai. Denne var SVÆR!!!

Etter museum besøket gjekk vi på Starbucks og kjøpte kaffe. Det er utruleg mange av dei kafeene her i byen, noko som eg er veldig glad for. Det er nemleg min favoritt. Krysser fingrer for at Oslo får seg ein Starbucks etter kvart. Bildet av meg viser gågata "Nanjing Padistrian Street", som er Shanghai sitt svar på "Karl Johan". Berre litt større :)




                                         "Nanjing Padistrian Street" med tv-tårnet i bakgrunnen







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar